הבטחת הכנסה לאברכים: מנדלבליט קבע, גפני נכנע, בנט חתם

    גפני נאלץ להסכים לחתימת בנט על התקנות לפיהן האברכים יקבלו רטרואקטיבית מינואר השנה, אך לא בספירת חמש שנים מחדש
    איתי גדסי 3 Comment on הבטחת הכנסה לאברכים: מנדלבליט קבע, גפני נכנע, בנט חתם

    השר בנט חתם על התקנות להבטחת הכנסה לאברכים • במקביל ימשיכו גפני וחברי הכנסת החרדים לעבוד על קידום הצעת החוק שתעקוף את בג"צ • רוצים לדעת אם אתם זכאים? כנסו

    שר התפוצות, נפתלי בנט צילום: שלומי אמסלם, לע''מ
    גפני נאלץ להסכים לחתימת בנט על התקנות לפיהן האברכים יקבלו רטרואקטיבית מינואר השנה, אך לא בספירת חמש שנים מחדש
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר עיכובים של שנה, חתם שר החינוך נפתלי בנט על התקנות לאישור הבטחת הכנסה לאברכים.

    כפי שדיווחנו בעבר, עיקר המחלוקת בין חבר הכנסת גפני למשרד האוצר והמשפטים הייתה בשל דרישתו של ח"כ גפני להתחיל את הספירה של חמש השנים בחוק החדש גם על האברכים שכבר קיבלו מספר שנים בחוק הקודם, ולא רק להשלים את הנותר.

    גורם משפטי בכיר: "גפני מבצע התאבדות קולקטיבית לאברכים"

    במשרד המשפטים אמרו לאתר 'קול חי' כי "בג"צ פסל כבר פעמיים את חוק הבטחת הכנסה ובפעם השנייה עשה זאת כאשר החוק חוקק לחמש שנים". בסופו של דבר, היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט העביר חוו"ד לפיה בג"צ צפוי לפסול את החוק אם יועבר או ייחתמו התקנות לספירת חמש השנים מחדש, וגפני נאלץ להסכים לחתימת בנט על התקנות לפיהן האברכים יקבלו רטרואקטיבית מינואר השנה, אך לא בספירת חמש שנים מחדש.

    נציין כי במקביל ימשיכו גפני וחברי הכנסת החרדים לעבוד על קידום הצעת החוק שתעקוף את בג"צ, ובלשכתו ציינו כי "היה חשוב שבנט יחתום על התקנות כדי שהאברכים כבר יתחילו לקבל את הכסף, ועוד שנה נדון בשאלת הספירה מחדש".

    רוצים לדעת אם אתם זכאים להבטחת הכנסה?

    לפי התקנות עליהן חתם השר בנט, לומד תורה שמתקיימים לגביו כל התנאים הבאים יהיה זכאי לקבלת סיוע

    א. בחזקתו של לומד התורה שלושה ילדים קטינים לפחות.

    ב. אין ללומד התורה, לבת זוגו או לילדיו הקטינים, בשנה שקדמה להגשת הבקשה לראשונה: דירה למעט דירת מגורים אחת; או קרקע שערכה עולה על 36,000.

    ג. אין ללומד התורה, לבת זוגו או לילדיו הקטינים: עסק, לרבות שותפות בעסק או מניות בחברה. בעלות על רכב, למעט קטנוע עד 125 סמ"ק. (לעניין סעיף זה, מי שנוהג ברכב מנהג בעלים אף אם אינו רשום כבעליו).

    ד. לומד התורה ובת זוגו אינם עובדים או שההכנסה המשותפת מעבודה אינה עולה על 14,400 ש"ח לשנה ועל 1,200 ש"ח בחודש, כפי שיפורט להלן: ככל שההכנסה המשותפת מעבודה לשנה שבעבורה הגיש לומד התורה בקשה לסיוע לא עלתה על 14,400 ש"ח, לומד התורה יהיה זכאי לקבלת סיוע כלכלי לשנה שבעבורה הוגשה הבקשה, ככל שההכנסה המשותפת מעבודה לשנה שבעבורה הגיש לומד התורה בקשה לסיוע עלתה על 14,400 ש"ח אך נמוכה מ- 30,000 ש"ח, תיבדק ההכנסה מדי חודש בשנה שבעבורה הוגשה הבקשה. לומד תורה יהיה זכאי לקבלת סיוע כלכלי בגין החודשים שבהם ההכנסה לא עלתה על 1,200 ש"ח בחודש.

    על פי התקנות, ככל שההכנסה המשותפת מעבודה לשנה שבעבורה הגיש לומד התורה בקשה לסיוע עלתה על 30,000 ₪ זכאותו של לומד התורה לקבלת סיוע תישלל בעבור כל השנה בעבורה התבקש הסיוע.

    גובה הסיוע הכספי שיינתן ללומד תורה יהא כדלהלן: הזכאות לסיוע תעמוד על סכום שלא יעלה על 1,040 ש"ח בחודש, ללומד התורה ולמשפחתו, שהוא סכום שנתי שלא יעלה על 12,480 ש"ח בשנה, אם לומד התורה זכאי לסיוע בעבור שנה שלמה.

    לומד תורה יהיה זכאי לקבלת סיוע לפי כללים אלה במשך 5 שנים לכל היותר, החל מיום הזכאות.

    על אף האמור, חלה הפסקה או הפסקות בקבלת הסיוע הכלכלי שמשכן הכולל עולה על שנה, לא יהיה זכאי לומד התורה להמשך קבלת הסיוע.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      איפה יש אנשים כאלה שמתפרנסים מ1200 זקל בחודש? ממש עזרה

    2. 1

      איזה השיג בושה וכלימה היו יכולים לדחות בזמנו את הבג"ץ במתן אותו סכום לסטודנטים שעומדים באותם כללים היינו 3 ילדים בלי רכב ובלי הכנסות ואז לא היה הפליות והיה ממשיך אבל החכי"ם שלנו היה להם אינטרסים משלהם מה איכפת להם מאיתנו